H A B I T A R A ( P U N T ) N E T
>> H a b i t a r e l s m a r g e s
 

Metapet és una producció de Natalie Bookchin. Concebut com un joc, a Metapet, Bookchin combina irònicament la indústria de la biotecnologia, la indústria electrònica del joc i la cultura corporativa de les empreses. El resultat: un joc virtual sobre la producció d'éssers vius a partir de la manipulació genètica i sobre les relacions de poder en un context corporatiu. Des del website podem accedir a la història del Metapet, una breu animació que parodia les nombroses històries de ciència-ficció sobre la creació de nous éssers a partir d'empelts, alteracions genètiques i combinacions cibernètiques. En aquest cas, el Metapet és una mascota virtual ideada com el perfecte treballador del futur, el resultat de combinar els gens d'un gos i d'un ésser viu. L'usuari pot jugar, convertint-se en cap del seu Metapet. El projecte recorda altres propostes artístiques d'Internet on podem crear éssers virtuals: Life Spacies (Christa Sommerer i Laurent Mignonneau), Bodies Incorporated (Victoria Vesna) Genochoice (PaperVeins) o Embryo (Andreja Kuluncic, Gabrijela Radek, Matija Puzar i Ivo Martinovic). En aquest cas, no es tracta tan sols de l'alquímia digital i genètica dels éssers del futur, de l'especulació sobre llurs formes i habilitats, sinó de les relacions socials i polítiques del comportament corporatiu i de les relacions de poder que envolten les empreses, la indústria genètica i la indústria electrònica.

 

Metapet

> Natalie Bookchin